DIY: Sådan holder du den slanke linje!

Den slanke linje
Do It Yourself: Få min hemmelighed til hvordan man kan holde den slanke linje.
Advarsel: Kan indeholde spor af ironi og dårlig humor!

Blandt alle de ting, nogen kunne misunde mig, er det nok min evne til at hælde trøffelkugler, flødesovs og blandselvslik i svælget og stadig kunne klemme mig i en størrelse 36, der står højst på listen.

Det er så moderne at opfinde nye kure, så jeg har skam forsøgt at formulere magien bag min livsstil. Det blev til HCHF-kuren. High Carb, High Fat.
Pilotprojektet gav dog ikke så gode tilbagemeldinger, så før du går i gang med en HCHF-bootcamp, anbefaler jeg, at du først konsulterer mig. Denne type konsultation står ikke på listen over mine ydelser, men vi finder nok en løsning alligevel…

Efter en mindre HCHF-fadæse måtte jeg derfor atter i tænkeboks. “Skal der en form for træning til?”, overvejede jeg. Svaret var ja – amning!
Fordelene var åbenlyse: Spis hvad du vil (herunder frit valg ud fra HCHF-principperne), hyg dig med en lille, lækker bebs og nyd et års ferie, øh barsel.
I projektbeskrivelsen stødte jeg dog igen på udfordringer. Søvnmangel, flere måneders hvallignende tilstand samt risiko for at blive anklaget for kønsdiskriminering var blot nogle få af denne kurs mulige bivirkninger.

Gode råd var dyre. Indtil det en dag gik op for mig. Hemmeligheden lå jo lige der foran mig på små 14 x 7 centimeter. Min telefon!
Hvis du gerne vil holde den slanke linje, kan en vej dertil nemlig være at fotodokumentere alt, hvad du spiser. “Det er da simpelt”, tænker du måske. Men du skal altså ikke kun fotodokumentere. Du skal (forsøge at) anrette, style og hvad ved jeg.
Når maden (efter flere mislykkede forsøg) langt om længe ligger tilstrækkelig pænt på tallerknen, tager du nogle billeder. Dette er alt rigeligt for mig, men hvis du har behov for et lidt højere niveau, afslører jeg selvfølgelig også det. Læs videre under billedet!

Den slanke linje
For mig er det tilstrækkeligt udfordrende at anrette og fotografere min mad. Der er dog flere niveauer i min hemmelige kur, hvis du har brug for større udfordringer.

For at øge sværhedsgraden kan du tilsætte lidt rekvisitter ved siden af tallerknen. En Kubus stage eller en Bojesen abe for eksempel. Husk at opstillingen skal se tilfældig ud på dethartagetmigentimeatstilleop-måden.
Du kan også tage billeder fra flere forskellige vinkler og med forskelligt lys. Hvis du er helt hardcore, kan du give dig til at redigere billedet og lægge det på et socialt medie med det samme. Her skal du huske også at bruge tid på at finde på den helt rigtige tekst, der medfølger billedet.

Jeg ved ikke med jer, men for mig giver alt det fotoståhejs i hvert fald betydelig mindre tid til at spise – og dermed større sandsynlighed for at bevare mit sprøde korpus. Lad os kalde det PSYKOBLOGGENs hemmelige kur til at holde den slanke linje!


En kommentar

Skriv et svar